donderdag 14 mei 2009

Beeldvorming

Gisteren is de TV-promotieclip en de radiospot van de Europese klokkenluiderspartij hoogst persoonlijk afgeleverd in het Mediapark in Hilversum. Het was toevallig op mijn geboortedag en dit roept associaties op met het brengen van een nieuwe boodschap en de ontwikkeling van een gedreven kiem die tot volle bloei hoopt te komen. De rol van de media is hierbij essentieel. Objectieve berichtgeving om iedereen in de gelegenheid te stellen zijn visie en missie kenbaar te maken. Doelgerichte taal vergezeld met beelden om aandacht te vestigen op belangrijke peilers die in de samenleving spelen. Ook voor je mening durven uitkomen, want rechtgeaardheid, soliditeit en consciƫntieus gedrag staat in de steeds veranderende samenleving voortdurend onder druk. De klokkenluiderspartij wil een spreekbuis zijn voor die groeperingen en individuen in de maatschappij (nationaal en Europees), die een belangrijke boodschap willen accentueren en een breder draagvlak geven. Liberaal, sociaal - met de mens centraal - en niet per definitie in een linkse of rechtse hoek geplaatst. Speerpunten zijn de waarborg voor de veiligheid ( in de meest brede context ) en integriteit binnen Europa. Meer transparantie in het EU-bestuur en de aanpak (afslanking) van de doorgeslagen bestuurscultuur en bureaucratie. Afschaffing ambtelijke en bestuurlijke onschendbaarheid en een vaste vergaderlocatie in het EU parlement. Meer samenwerking binnen Europa op basis van zowel economische als humanitaire uitgangspunten. Europa is een samenleving van mensen, die het zwaartepunt dienen te zijn met behoud van eigen identiteit binnen aanvaardbare normen en waarden volgens onze ethiek. Hierbij dient de basis gelegd te worden voor een toekomstperspectief, waarbij onze christelijke grondslagen als een waakzaam richtsnoer behouden moeten blijven.

Geen opmerkingen: